BBC News

FONT SIZE:
fontsize_dec
fontsize_inc
02-02-2018 Isto Halme B

BBC News on operatiivisen liiketoiminnan jako British Broadcasting Corporation vastuussa kerääminen ja lähettäminen uutiset ja ajankohtaisohjelmat. Osasto on maailman suurin lähettää uutisia organisaatio ja tuottaa noin 120 tuntia radio-ja tv lähtö joka päivä, sekä online uutisoinnissa. Palvelu ylläpitää 45 ulkomaisia ​​uutisia toimistojen ja on kirjeenvaihtajia lähes jokaisessa maassa. James Harding, entinen päätoimittaja The Times -lehdessä, nimettiin 16. huhtikuuta 2013 johtajalle Uutiset ja Ajankohtaista.

Osaston vuosibudjetti on £ 350 miljoonaa; se on 3500 henkilöstö, 2000 joista toimittajia. Kautta BBC Englanti alueet, BBC News on aluekeskusten puolille Englantia sekä valtakunnallisia uutisia keskuksia Pohjois-Irlannissa, Skotlannissa ja Walesissa. Kaikki alueet ja kansat tuottaa omia paikallisia uutisia ja muista ajankohtaisista asioista ja urheilu-ohjelmia.

Radio ja televisio toimintaa kuunneltavan päässä vastikään kunnostettu Broadcasting House, jossa kaikki kotimaiset, maailmanlaajuinen, ja online-uutisia osastojen sijaitsee Euroopan suurin live uutishuoneeseen rakennuksen sisällä. Parlamentaarinen kattavuus tuotetaan ja lähetetään välillä studiot Millbank Lontoossa.

BBC on lähes itsenäinen yhtiö luvan Royal Charter, joten se muodollisesti riippumaton hallituksen ja tarvitse raportoida puolueettomasti. Se on syytetty puolueellisuus peräisin yli puoluerajojen. Kansainvälisesti, BBC on kielletty raportointi joissakin maissa, jotka syyttävät yhtiö työskennellä horjuttaa niiden hallitukset.

Vuonna 2004 BBC juhli 50 vuotta televisio uutislähetykset. BBC News toimittajia, kuvaajia, ja ohjelmat ovat voittaneet palkintoja vuosien varrella raportointia, erityisesti Royal Television Societyn. BBC perusti BBC College of Journalism vuonna 2005 osana BBC Akatemian, seuraavat suositusten jälkeen Hutton raportti.

Historia

Alkuvuosina

British Broadcasting Company lähettää sen ensimmäinen radio tiedotteen radioasema 2LO 14. marraskuuta 1922. haluaa välttää kilpailun, sanomalehtien kustantajat suostutteli hallitus kieltää BBC lähettämästä uutiset ennen yhdeksäntoista, ja pakottaa sen käyttämään lanka palvelu kopio sijasta raportointi omasta. Pääsiäisenä viikonloppuna vuonna 1930, tämä riippuvuus sanomalehti sähköisten jätti radion uutispalvelu ilman ilmoitettavia tietoja. Pianomusiikkia soitettiin sijaan. BBC vähitellen saatu oikeus muokata kopiointi- ja vuonna 1934 perustettu oma uutinen toimintaa, mutta ei voinut lähettää uutiset ennen kahdeksantoista maailmansotaan asti. Gaumont Britannian ja Movietone elokuva uutisfilmit oli lähetetty tv-palvelu vuodesta 1936, BBC tuottaa oman vastaavan Televisio Uutiskuvista ohjelma tammikuusta 1948 viikoittain Lasten Uutiskuvista vihittiin 23. huhtikuuta 1950 noin 350000 vastaanottimiin. Verkosto aloitti rinnakkaislähetyslisenssinsä sen radio uutisia televisiosta vuonna 1946 still-kuvan kanssa Big Ben. Televisioidaan tiedotteet alkoi 5. heinäkuuta 1954 lähettää vuokratun studiot sisällä Alexandra Palace Lontoossa.

Yleisön kiinnostus televisio- ja live-tapahtumia on kannustanut Elisabet II: n kruunajaiset vuonna 1953. On arvioitu, että jopa 27 miljoonaa ihmistä katsottu ohjelma Isossa-Britanniassa, ohittaminen radion yleisö 12 miljoonaa ensimmäistä kertaa. Ne elävät kuvat syötettiin 21 kameroita Keski-Lontoossa Alexandra Palace lähetystä varten, ja sitten muihin Britannian lähettimet avattiin ajoissa tapahtumaan. Tämä vuosi oli noin kaksi miljoonaa tv lisenssit järjestetään Britanniassa nousten yli kolme miljoonaa seuraavan vuoden ja neljä ja puoli miljoonaa 1955.

1950

Tv-uutiset, vaikka fyysisesti erillään sen radio vastine, oli vielä tiukasti sen ohjaus- kirjeenvaihtajat säädetyt raportteja sekä myyntipisteistä-ja että ensimmäinen tiedotteen, esitetään 5. heinäkuuta 1954 annetun sitten BBC televisiopalvelu ja esitteli Richard Baker, mukana hänen tarjoamalla kerronta pois näytön, kun still näytettiin. Tämä on sitten seuraa tavanomaisia ​​Televisio Uutiskuvista kanssa tallennetun selostuksen John Snagge.

Kävi ilmi, että tämä oli määrä tuottajille peläten uutistenlukija näkyvällä kasvojen liikkeet veisi katsojan tarinasta. Ruudulla katselemalla lopulta käyttöön vuotta myöhemmin vuonna 1955 - Kenneth Kendall, Robert Dougall, ja Richard Baker-kolme viikkoa ennen ITN lanseeraus 21 syyskuu 1955.

Mainstream tv-tuotannon oli alkanut siirtyä pois Alexandra Palace vuonna 1950 suurempiin tiloihin - pääasiassa Lime Grove Studios Shepherds Bush, West London - ottaa Ajankohtaista sen kanssa, ja se oli täällä, että ensimmäinen Panorama, uusi dokumentti ohjelma, toimitettiin 11. marraskuuta 1953 Richard Dimbleby tulossa ankkuri vuonna 1955. 18. helmikuuta 1957 ajankohtainen varhaisen iltaohjelma Tonight isännöi Cliff Michelmore ja suunniteltu täyttämään puheaikaa antamat poistamisesta pikkulapsille "aselepo, lähetettiin alkaen Marconin Viking Studio St Mary Abbottin Place, Kensington - ohjelman siirtymässä Lime Grove studio 1960, jossa se jo säilytti tuotanto toimisto.

28. lokakuuta 1957 Tänään ohjelmassa aamu radio käynnistettiin Lontoon keskustassa Home Service.

Vuonna 1958, Hugh Carleton Greene tuli johtaja Uutiset ja Ajankohtaista. Hän perusti BBC valmisteluryhmän jonka havainnot, julkaistiin vuonna 1959, olivat kriittisesti, mitä tv-uutiset toiminta oli tullut hänen edeltäjänsä, Tahu Hole. Raportissa ehdotetaan, että johtaja tv-uutiset pitäisi hallita, ja että televisiopalvelu on oltava asianmukainen newsroom omaa, jossa toimittaja-of-the-päivä.

1960

1. tammikuuta 1960 Greene tuli pääjohtaja ja sai aikaan suuria muutoksia BBC Television ja BBC News. BBC Television News oli luotu vuonna 1955 vastauksena perustamista ITN. Tekemät muutokset Greene ne oli tarkoitettu BBC raportoi lähempänä ITN joka oli hyvin mitoitettu tutkimusryhmissä hallussa Greene.

Uutishuone luotiin Alexandra Palace, televisio toimittajat rekrytoitiin ja annettiin mahdollisuus kirjoittaa ja ilmaista omia skriptejä-ilman "mahdoton taakka" ottaa kattamaan tarinoita radio liian.

Vuonna 1987, lähes kolmekymmentä vuotta myöhemmin, John Birt, ylösnoussut käytäntö kirjeenvaihtajien työskentelevät sekä TV ja radio käyttöön kahden median journalismin, ja 2008 näki tri-tiedotusvälineiden käyttöön kaikkialla TV, radio, ja verkossa.

20. kesäkuuta 1960 Nan Winton, ensimmäinen naispuolinen BBC verkkoon uutistenlukija, ilmestyi visio. 19 syyskuu käynnistyi radion uutis- ja ajankohtaisohjelmien ohjelma Kymmenen Uutiset.

BBC2 alkoi lähetys 20. huhtikuuta 1964 ja se tuli uusi uutinen ohjelma kyseisen kanavan Newsroom.

World at One, lounasaikaan uutiset ohjelma, alkoi 4. lokakuuta 1965 annetun sitten Home Service, ja vuotta aiemmin News Review oli alkanut televisiossa. News Review oli yhteenveto viikon uutiset, ensimmäinen lähetyksessä sunnuntai 26 huhtikuu 1964 BBC 2 ja vanhoihin asioihin takaisin viikoittain Uutiskuvista Review Viikon, valmistettu 1951, avata ohjelmointi sunnuntai-iltaisin-ero on, että tämä inkarnaatio oli tekstitykset kuuroille ja vaikeasti ja kuulemistilaisuus. Koska tämä oli vuosikymmenen ennen sähköisen kuvateksti sukupolvi, kukin päällekkäisyydestä oli tuotettu paperille tai kortti, synkronoitu käsin studioon ja uutiset materiaalia, sitoutunut nauhalle iltapäivällä, ja lähettää alkuillasta. Näin sunnuntaisin eivät enää hiljainen päivä uutiset Alexandra Palace. Ohjelma kesti 1980-luvulle asti - tuolloin käytetään elektronisia kuvatekstejä, tunnetaan Ankkuri - on korvattava Ceefax tekstityksen, ja allekirjoittaminen tällaisten ohjelmien Katso Hear.

Sunnuntaina 17 syyskuu 1967 Maailma Tämä viikonloppu, viikoittain uutisia ja ajankohtaisohjelmia ohjelma, käynnistettiin mikä oli sitten Home Service, mutta pian-to-be Radio 4.

Valmistelut väri alkoi syksyllä 1967 ja torstaina 07 maaliskuu 1968 Newsroom BBC2 muutti alkuillasta paikka, hänestä tuli ensimmäinen Britanniassa uutiset ohjelma toimitetaan väri - Studio Alexandra Palace. Uutiset Review ja Westminster olivat "colourised" pian sen jälkeen.

Kuitenkin suuri osa insertin materiaali oli vielä mustavalkoisena, koska aluksi vain osa elokuvan kattavuus ammuttiin ja noin Lontoossa oli väri kääntyminen filmi, ja kaikki alueelliset ja monet kansainväliset maksut olivat edelleen mustavalkoisena. Väri tiloista Alexandra Palace oli teknisesti hyvin rajalliset seuraavan puolentoista vuoden koska se oli vain yksi RCA väri Nelivaiheinen videonauhaa kone ja lopulta kaksi Pye plumbicon väri telecines-vaikka uutiset väri palvelu alkoi vain yksi.

Musta ja valkoinen kansalliset tiedotteet BBC 1 edelleen peräisin Studio B: arkisin, sekä Town ja sen ympäristössä, London Regional "opt out" ohjelma lähetetään koko 1960, kunnes se alkoi korvata Valtakunnallinen tiistaina torstaihin klo Lime Grove Studios syyskuun alussa 1969. kaupungissa ja sen ympäristössä oli koskaan tehdä siirtyä Television Centre - vaan se tuli Lontoossa tällä viikolla joka lähetetään maanantaisin ja perjantaisin vain uudelta TVC Studios.

Televisio Uutiset siirtyy Television Centre

Lopullinen uutiset ohjelma tulevat Alexandra Palace oli myöhäisillan uutiset BBC 2 perjantaina 19 syyskuu 1969 väreissä. Sanottiin, että yli syyskuussa viikonloppuna, se kesti 65 muuttoautoja siirtää sisältöä Alexandra Palacesta Lontoon ylle. BBC Television News jatkettiin toiminnan seuraavana päivänä lounasaikaan tiedotteen BBC 1 - mustavalkoisena - alkaen Television Centre, jossa se pysyi vasta maaliskuussa 2013.

Tämä siirto paremmin teknisiä tiloja, mutta paljon pienempi studiot, sallittu Newsroom ja News Review korvata takaisin projektio Väri-erottaminen overlay. Se myös sallittua kaikki uutiset lähtö tuotetaan PAL väri, kehityksen kärjessä kaikissa BBC 1 alkaen 15 marraskuu 1969 - ja, kuten Alexandra Palace Studio, nämä studiot liian kykenivät toimimaan NTSC Yhdysvalloissa, Kanadassa, ja Japanissa BBC joskus tarjotaan tilat ulkomaille lähetystoiminnan. 1960- satelliitin välityksellä oli tullut mahdolliseksi, mutta väri field-myymälä standardeja muuntimet oli vielä lapsenkengissään vuonna 1968 ja se oli joitakin vuosia aikaisemmin digitaalinen linja-myymälä muuntaminen pystyi toteuttamaan prosessin saumattomasti.

1970

Syyskuun 14. päivänä 1970 ensimmäinen yhdeksän Uutiset lähetettiin televisiossa. Robert Dougall esitteli ensimmäisen viikon studio N1 - kuvattu Guardian kuin "eräänlainen polystyreeniä pehmustettu solu" tiedotteen jotka on siirretty aikaisemmin 20,50 vastauksena luokitukset saavutetaan ITN: n Kymmenen Uutisten, esitteli kolme vuotta aiemmin kilpailija ITV. Richard Baker ja Kenneth Kendall esitetään tulevina viikkoina, mikä kaikuvat ne ensimmäinen tv tiedotteita 1950-luvun puolivälissä.

Angela Rippon tuli ensimmäinen naispuolinen uutiset juontaja yhdeksän Uutiset vuonna 1975. Hänen työnsä ulkopuolella uutinen oli kiistanalainen tuolloin näy Morecambe ja Wise joulu Show 1976 laulua ja tanssia.

Ensimmäinen painos John Craven Newsround, alun perin vain lyhyt sarja ja myöhemmin nimettiin vain Newsround, tuli studio N3 on 04 huhtikuu 1972.

Iltapäivä tv-uutiset tiedotteita aikana puolivälistä 1970-luvun lopulla lähetettiin BBC uutistoimitus itse, eikä yksi kolmesta uutiset Studios. Uutistenlukija esittelee kameran istuessani reunalla desk; hänen takanaan henkilöstöä näkyisi työskentelevät ahkerasti niiden työpöydät. Tämä ajanjakso vastasi kun yhdeksän Uutiset sai ensi muodonmuutoksen, ja käyttäisi CSO tausta uutishuoneeseen tästä aivan sama kamera joka arkipäivä ilta.

Myös 1970-luvun puolivälissä, myöhäisillan uutiset BBC 2 oli hetken nimeksi Newsnight, mutta tämä ei ollut viimeinen, tai olla saman ohjelman kuin tunnemme tänään - joka käynnistetään vuonna 1980 - ja se pian palasi on vain uutisten yhteenvedon kanssa alkuillasta BBC 2 News laajentunut Newsday.

Uutiset radio oli muuttaa vuonna 1970, ja Radio 4 erityisesti tuomat Uusien päätoimittaja Peter Woon televisiosta uutisia ja täytäntöönpanoa Broadcasting Seitsemänkymmentäluvun raportissa. Näihin sisältyi käyttöönotto kirjeenvaihtajien osaksi tiedotteita, joissa aiemmin vain uutistenlukija esittelee sekä sisällyttäminen sisällön kokoontuivat valmisteluprosessissa. Uudet ohjelmat lisättiin myös päivittäinen aikataulu, PM ja Maailman Tonight osana suunnitelmaa asemalle tulla "kokonaan puhe verkko". Newsbeat käynnistettiin uutispalvelu Radio 1 10 syyskuu 1973.

23. syyskuuta 1974 teksti-tv, joka käynnistettiin tuoda uutisia sisältöä televisiossa käyttäen vain teksti käynnistettiin. Insinöörit alunperin alkoi kehittää tällaisen järjestelmän tuoda uutisia kuuro katsojia, mutta järjestelmä laajennettiin. Ceefax palvelu tuli paljon monipuolisempaa ennen kuin se lakkasi 23. lokakuuta 2012: se ei vain ollut tekstitystä kaikille kanaville, se antoi myös tietoja, kuten sää, lentoaikatauluja ja elokuva arvosteluja.

Loppuun mennessä vuosikymmenen käytäntö ammunta elokuvan teriä uutislähetyksissä oli vähenemässä, kun käyttöön otetaan FIN teknologian Yhdistyneeseen kuningaskuntaan. Laitteet vähitellen tuli vähemmän raskaita - BBC: n ensimmäiset yritykset oli käyttänyt Philips väri kamera reppu tukiaseman ja erillinen kannettava Sony U-Matic tallennin jälkipuoliskolla vuosikymmenen.

1980

Vuoteen 1982 FIN teknologia oli tullut riittävän luotettavia Bernard Hesketh käyttää Ikegamia kamera kattamaan Falklandin sota, kattavuus josta hän voitti "Royal Television Society Kuvaaja of the Year" -palkinnon ja BAFTA nimitys - ensimmäinen kerta, BBC News oli vedota sähköisen kamera, pikemminkin kuin elokuva, konfliktialueelle. BBC News voitti BAFTA sen todellisuudeksi kattavuus, mutta tapahtuma on tullut muistetaan televisio ehdot Brian Hanrahan raportointiin, jossa hän loi lause "En saa sanoa kuinka monta konetta liittyi raid, mutta laskin ne kaikki pois ja Laskin ne kaikki takaisin "kiertää rajoituksia, ja joka on tullut mainittu esimerkkinä hyvästä raportoinnin paineen alla.

Kaksi vuotta ennen että Iranin suurlähetystön piiritys oli ammuttu sähköisesti BBC News lähetysajoneuvossa joukkue, ja työ toimittaja Kate Adie, yleisradio elää Prince portista, oli ehdolla BAFTA todellisuudeksi kattavuus, mutta tällä kertaa voittaa ITN varten 1980 palkinnon.

Newsnight, uutiset ja ajankohtaisohjelmat ohjelma, johtui mennä ilmaan 23. tammikuuta 1980 vaikka ay erimielisyydet vuoksi sen laukaisu Lime Grove lykättiin viikolla. On 27 elokuu 1981 Moira Stuart tuli ensimmäinen Afrikkalainen Karibian naispuolinen uutistenlukija näkyvän Britannian televisiossa.

Ensimmäinen BBC aamiainen televisio-ohjelma, aamiaisen aika käynnisti 1980-luvulla, 17. tammikuuta 1983 Lime Grove Studio E ja kaksi viikkoa ennen sen ITV kilpailija TV-am. Frank Bough, Selina Scott, ja Nick Ross auttanut herätä katsojille rento tyyli esitellä.

Kuusi O'Clock News ensimmäinen esitettiin 3. syyskuuta 1984 lopulta tulossa katsotuin uutiset ohjelma Isossa-Britanniassa.

Vuodesta 1981, BBC antoi yhteinen teema sen tärkein tiedotteita kanssa uusien sähköisten otsikot-sarja tietokoneen animoitu "raidat" muodostavat ympyrän punaisella taustalla "BBC News" kirjoituskoneella alapuolella näkyvät ympyrä grafiikka, ja tunnussävel koostuu messingistä ja näppäimistöt. Yhdeksän käytetty saman verran 9. punaisella taustalla korvattiin sininen vuodesta 1985 vuoteen 1987.

Vuoteen 1987, BBC oli päättänyt uudelleen tuotemerkin sen tiedotteiden ja perustettu yksittäisten tyylejä uudelleen jokaisella on erilaiset otsikot ja musiikki, viikonloppu ja loma tiedotteita merkkituotteiden samalla tyyli Yhdeksän, vaikka "raidat" Johdanto jatkui käyttää vasta 1989 tilanteita, joissa uutisten seulottiin pois ajokunnossa aikataulun.

1990

1990-luvulla, laajemman palveluvalikoiman alkoi tarjoamia BBC News, kun otetaan huomioon sekä BBC World Service Television tulla BBC World, ja BBC Prime. Sisältöä 24 tunnin uutiskanavan oli siis tarpeen, seurasi vuonna 1997 käynnistää kotimaan vastaavia BBC News 24. Sen sijaan joukko tiedotteita, jatkuva raportteja ja kattavuus tarvittiin pitämään molempien kanavien toimintaan ja merkitsi enemmän huomiota budjetoinnissa sekä oli tarpeen. Vuonna 1998, kun 66 vuotta on Broadcasting House, BBC Radio News toiminta siirtyi BBC Television Centre.

Uusi teknologia, tarjoaa Silicon Graphics, tuli käyttöön vuonna 1993 uudelleen käynnistämistä tärkeimmistä BBC 1 tiedotteita, virtuaalisen asettaa joka näytti olevan paljon suurempi kuin se oli fyysisesti. Elvyttämisen toi myös kaikki tiedotteet samaan tyyliin asetettu vain pieniä muutoksia väritys, otsikot, ja musiikki eriyttää kullekin. Tietokoneella lasi veistos BBC vaakuna oli keskeinen ohjelmien otsikot kunnes laajamittaista yritysten rebranding uutispalvelut 1999.

Vuonna 1999 suurin elvyttämistä tapahtui, BBC One tiedotteita, BBC World, BBC News 24, ja BBC News Online kaikki hyväksymällä yhteinen tyyli. Yksi merkittävimmistä muutoksista on asteittainen hyväksyminen yrityskuva BBC alueellisten uutisohjelmat, jolloin yhteinen tyyli yli paikallisia, kansallisia ja kansainvälisiä BBC News. Tämä myös Newyddion, tärkein uutinen ohjelma Walesin kielen kanavan S4C tuottama BBC News Wales.

2000-luku

Seuraavat uudelleenkäynnistäminen BBC News edellisen vuoden alueellinen otsikot sisällytettiin alussa BBC One uutislähetystä vuonna 2000. Englanti alueilla ei kuitenkaan menettää viisi minuuttia lopussa niiden tiedotteita, koska uusi otsikko kierros-up 18:55. 2000 näki myös yhdeksän Uutiset muutti myöhemmin kello 22:00. Tämä oli vastaus ITN joka oli juuri muuttanut heidän suosittu Kymmenen Uutisten ohjelma 23.00. ITN lyhyesti palasi Kymmenen Uutisten mutta seuraavat huono luokitukset kun Head to Head vastaan ​​BBC: n Kymmenen Uutiset, ITN tiedotteen siirrettiin 22,30, jossa se pysyi 14 päivään tammikuuta 2008.

Eläkkeelle Peter Sissons ja lähtö Michael Buerk peräisin Kymmenen Uutiset johtanut muutoksiin BBC One tiedotteen esittää joukkue 20. tammikuuta 2003 kello kuusi Uutiset tuli kaksinkertainen otsikkona George Alagiah ja Sophie Raworth jälkeen Huw Edwards ja Fiona Bruce muutti esittää kymmenen. Tuolloin muuttuu, uudet muotoilu ennustetaan taustakuvan kuvitteellinen newsroom otettiin käyttöön. Uuden ohjelman otsikot otettiin käyttöön 16. helmikuuta 2004 samat kuin BBC News 24.

BBC News 24 ja BBC World esitteli uuden esitystapa joulukuussa 2003, että on hieman muutettu 5. heinäkuuta 2004 merkitä 50 vuotta BBC News.

Yksittäiset kannat päätoimittaja Yksi ja kello kuuden uutiset korvattiin uudella päivällä asema marraskuussa 2005. Kevin Bakhurst tuli ensimmäinen Controller BBC News 24, korvaa asema editori. Amanda Farnsworth tuli päivällä toimittaja kun Craig Oliver nimettiin myöhemmin päätoimittaja Kymmenen Uutiset. Tiedotteet myös alkoi simulcast kanssa News 24, keinona voimavarojen yhdistämisessä.

Tiedotteet sai uutta nimikettä ja uusi lavastus toukokuussa 2006, jotta Aamiainen siirtyä tärkein studioon ensimmäistä kertaa vuoden 1997 jälkeen uusia esillä Barco videoseinän näytöt taustalla Lontoon horisonttiin käytetty tärkein tiedotteita ja alunperin kuva cirruspilvien vastaan ​​sinistä taivasta aamiaiseksi. Tämä korvattiin myöhemmin seuraavasti katsoja kritiikkiä. Studio kantoi yhtäläisyyksiä ITN tuotettu ITV News vuonna 2004, vaikka ITN käyttää CSO virtuaalistudion eikä todellinen näytöt BBC News.

BBC News tuli osa uutta BBC Journalismi ryhmä marraskuussa 2006 osana rakenneuudistusta BBC. Silloinen johtaja BBC News Helen Boaden ilmoitetaan niin-apulaispääjohtaja ja johtaja journalismin ryhmä, Mark Byford kunnes hänet irtisanottiin vuonna 2010.

18. lokakuuta 2007, Mark Thompson ilmoitti kuuden vuoden suunnitelma, Tuloksia Creative Future, yhdistämällä televisio ajankohtaisohjelmat osasto uuteen "News ohjelmat" jako. Thompsonin ilmoitus, vastauksena £ 2000000000 kattamaan rahoitusvajetta, olisi hän sanoi, antaa "pienempi, mutta asentaja BBC" digitaalisella aikakaudella, leikkaamalla sen palkkalistoilla ja vuonna 2013 myynti Television Centre.

Eri erillinen newsrooms televisio-, radio- ja online-toiminnot yhdistettiin yhdeksi multimedia newsroom. Ohjelman päätöksenteon newsrooms tuotiin yhteen muodostamaan multimedia valmistamalla osasto. BBC World Service ohjaaja Peter Horrocks sanoi, että muutokset saavuttaisi tehokkuutta aikaan säästöohjelman BBC. Blogissaan, hän kirjoitti, että käyttämällä samoja resursseja koko eri Tiedotusvälineillä tarkoitti vähemmän uutisia voitaisiin kattaa, tai seuraamalla enemmän tarinoita, olisi vähemmän tapoja lähettää niitä.

Uutta grafiikkaa ja video toistokokoonpano otettiin käyttöön tuotantoon televisio tiedotteita tammikuussa 2007. Samaan aikaan uusi rakenne BBC World News tiedotteet, toimittajien suosimalla osio omistettu analysoimalla uutisia raportoi.

Ensimmäinen uusi BBC News tiedotteen jälkeen kello kuusi Uutiset julkistettiin heinäkuussa 2007 sen jälkeen onnistunut oikeudenkäynti Midlandsin. Yhteenveto, kestää 90 sekuntia, on lähetetty klo 20.00 arkisin joulukuusta 2007 lähtien ja on yhteneväisyyksiä 60 sekuntia BBC Three, mutta myös otsikoita eri BBC alueiden ja sää yhteenveto.

Osana pitkän aikavälin säästöohjelman, tiedotteet nimettiin BBC News One, kuusi ja kymmenen vastaavasti huhtikuussa 2008, kun BBC News 24 nimeksi BBC News ja muutti saman studion tiedotteita BBC Television Centre. BBC World nimeksi BBC World News ja alueellisia uutisia ohjelmia myös päivitetään uudella ulkoasun, suunnitellut Lambie-Nairn.

Studio liikkuu myös sitä, että Studio N9, aiemmin käytetty BBC World, suljettiin ja toiminta siirrettiin edellisen studiossa BBC News 24 Studio N9 myöhemmin kunnostetaan vastaamaan uutta tuotemerkin, ja käytettiin BBC: n Britannian paikallisvaaleissa ja Euroopan parlamentin vaaleissa kattavuus alussa kesäkuussa 2009.

2010-luvulla

Strategia katsaus BBC maaliskuussa 2010, että ottaa "paras journalismin maailmassa" muodostaisivat yhden viidestä keskeisten toimituksellisia sääntöjä, osana muutoksista julkinen kuuleminen ja BBC Trust hyväksyntää.

Kauden jälkeen suspension loppuvuodesta 2012, Helen Boaden lakkasi olemasta johtaja BBC News. 16. huhtikuuta 2013 saapuva BBC pääjohtaja Tony Hall nimeltä James Harding, entinen päätoimittaja Times of London sanomalehti johtajana Uutiset ja Ajankohtaista.

Elokuusta 2012 maaliskuuta 2013 kaikki uutiset toiminnot siirrettiin Television Centre uusiin tiloihin kunnostettu ja laajennettu Broadcasting House, Portland Place. Tilanne alkoi lokakuussa 2012 ja myös BBC World Service, joka siirtyi Bush House päätyttyä BBC: n vuokrasopimus. Tämä uusi laajennus pohjoiseen ja itään, kutsutaan "Uusi Broadcasting House", sisältää useita uusia state-of-the-art radio- ja tv-studiot keskittynyt 11-kerroksinen atrium. Tilanne alkoi kotimainen ohjelma Andrew Marr Show 2. syyskuuta 2012 tehnyt muutto BBC News kanava ja kotimaan uutiset tiedotteita 18. maaliskuuta 2013. Newsroom talot kaikki kotimaiset tiedotteet ja ohjelmien sekä televisiossa ja radiossa sekä kuten BBC World Service kansainvälinen radioverkot ja BBC World News International televisiokanava.

Radiota ja televisiota

Televisio

BBC News vastaa uutisohjelmissa - ja jotkut dokumentti sisältöä - BBC: n yleinen televisiokanavien sekä uutisointi BBC uutiskanava Britanniassa ja 22 tuntia ohjelmointi konsernin BBC World News-kanavan kansainvälisesti. Kattavuus BBC parlamentin suoritetaan puolesta BBC Millbank Studios vaikka BBC News tarjoaa toimituksellisen ja journalistisen sisällön. BBC News sisältö on myös lähtö päälle BBC: n digitaalisten vuorovaikutteisten televisiopalvelujen alla BBC Red Button brändi, ja vuoteen 2012, on Ceefax tekstitelevisiojärjestelmää.

Erottuva musiikkia BBC tv-uutiset ohjelmia otettiin käyttöön vuonna 1999 ja koostuu David Lowe. Se oli osa laajaa uudelleen-branding joka alkoi vuonna 1999 ja ominaisuuksista Classic "BBC Pips". Yleinen teema käytettiin paitsi tiedotteet BBC One mutta News 24, BBC World ja paikallisia uutisia ohjelmia BBC: n kansakuntien ja alueiden. Lowe vastasi myös musiikkia Radio Onen Newsbeat. Teema on ollut useita muutoksia vuodesta 1999, viimeistään maaliskuussa 2013.

BBC arabian Television uutiskanava aloitti 11. maaliskuuta 2008 Persian kielen kanava seurasi 14. tammikuuta 2009 lähetykset kuorista siiven Broadcasting House; molemmat ovat uutiset, analyysi, haastattelut, urheilu- ja erittäin kulttuuriohjelmia ja ajetaan BBC World Service ja rahoitetaan apurahan-in-tukea Britannian ulkoministeriön.

Radio

BBC Radio News tuottaa tiedotteita BBC: n valtakunnalliset radiokanavat ja tuottaa sisältöä paikallisten BBC radioasemia kautta General News Service, BBC-sisäinen uutisia jakelupalvelu. BBC News ei tuota BBC: n alueellisten tiedotteita, joita valmistetaan yksittäin BBC kansojen ja alueiden itse. BBC World Service lähettää noin 150 miljoonaa ihmistä Englanti sekä 27 kielellä ympäri maailmaa. BBC Radio News on suojelija Radio Academy.

Online

BBC News Online on BBC: n uutissivuston. Käynnistettiin marraskuussa 1997, se on yksi suosituimmista uutiset sivustot Britanniassa ja oli yli neljännes Britannian internetin käyttäjille, ja maailmanlaajuisesti, noin 14 miljoonaa maailmanlaajuisesti lukijaa joka kuukausi. Sivustolla on kattava kansainvälinen uutisointi sekä viihde-, urheilu-, tiede-, ja poliittiset uutiset.

Monet televisio- ja radio-ohjelmat ovat myös saatavilla tarkastella BBC iPlayer -palvelu. BBC News kanava on myös saatavilla tarkastella 24 tuntia vuorokaudessa, kun taas video ja radio leikkeitä ovat myös saatavilla verkossa uutisia.

Mielipiteet

Poliittinen ja kaupallinen riippumattomuus

BBC edellytetään charter olevan vapaita sekä poliittisista ja kaupallisista vaikutteista ja vastauksia vain sen katselijoille ja kuuntelijoille. Tämä poliittinen objektiivisuus Joskus kyseenalaistetaan. Esimerkiksi Daily Telegraph suorittaa kirje KGB loikkari Oleg Gordijevski, viitata, kuten "Red Service". Kirjoja on kirjoitettu aiheesta, mukaan lukien anti-BBC toimii kuin Truth Betrayed WJ West ja The Truth Twisters Richard Deacon.

BBC: n Toimitukselliset säännöt politiikkaan ja Public Policy todetaan, että vaikka "ääniä ja mielipiteitä oppositiopuolueiden on rutiininomaisesti tuulettaa ja haastoi", "hallitus päivä on usein ensisijainen lähde uutisia".

BBC on säännöllisesti syyttävät hallitusta päivän puolueellisuudesta opposition puolesta ja, opposition, puolueellisuudesta hyväksi hallituksen. Samoin, sodan aikana, BBC syytetään usein Yhdistyneen kuningaskunnan hallitus, tai kannattajia Britannian sotilaallinen kampanjoita, olemisen liian myötämielinen näkymä vihollinen. Painos Newsnight alussa Falklandin sota vuonna 1982 oli kuvattu "melkein maanpetosrikosten" John Page, kansanedustaja, joka vastusti Peter Snow sanomalla "jos uskomme British".

Ensimmäisen Persianlahden sodan arvostelijat BBC otti käyttäen satiirinen nimi "Bagdadin Broadcasting Corporation". Kosovon sodan aikana, BBC leimattiin "Belgradin Broadcasting Corporation" British ministerit, vaikka Milosevicin väitti, että BBC: n kattavuus oli puolueellinen vastaan ​​hänen kansansa.

Toisaalta, jotkut niistä, jotka pitää itseään anti-toimipaikka on Yhdistyneessä kuningaskunnassa tai jotka vastustavat ulkomaiset sodat ovat syyttäneet BBC pro-perustaminen bias tai epää pistorasiaan "sodanvastainen" ääniä. Vuoden 2003 hyökkäystä Irakiin tutkimuksen, Cardiffin yliopiston School of Journalism, raportointikauden sodan, havaittiin, että yhdeksän 10 viittauksia joukkotuhoaseita sodan aikana oletetaan, että Irakin hallussa thhelma, ja vain yksi 10 kyseenalaisti tämän kannan. Se totesi myös, että ulos tärkeimmät Britannian lähetystoiminnan kattaa sodan BBC oli todennäköisesti käyttävät Britannian hallituksen ja armeijan kuin sen lähde. Se oli myös vähiten todennäköisesti käyttää riippumattomista lähteistä, kuten Punainen Risti, jotka olivat kriittisempiä sodan. Kun se tuli raportointiin Irakin uhreja tutkimuksessa todettiin vähemmän raportit BBC kuin muut kolme kanavaa. Raportin kirjoittaja, Justin Lewis kirjoitti "Kaukana paljastaa sodanvastainen BBC, meidän havainnot taipumus uskoa niille, jotka arvostelivat BBC liiasta myötämielinen hallitusta sen sodassa kattavuus. Joka tapauksessa on selvää, että syytös BBC sodanvastaisen puolueellisuus ei kestä mitään vakavaa tai jatkuvaa analysointia. "

Keskeiset BBC nimitykset jatkuvasti arvioi brittiläinen media ja poliittinen perustaminen merkkejä poliittisesta puolueellisuudesta. Nimittämisestä Greg Dyke kuin pääjohtaja korostui lehdistössä koska Dyke oli työväenpuolueen jäsen ja entinen aktivisti, sekä ystävä Tony Blairin. BBC: n nykyinen poliittinen Editor, Nick Robinson, oli muutama vuosi sitten puheenjohtaja Nuorten konservatiivien ja ei sen seurauksena, houkutella epävirallinen kritiikkiä entinen työväenpuolueen hallitus, mutta hänen edeltäjänsä Andrew Marr kohdanneet samanlaisia ​​vaatimuksia oikealta, koska hän oli toimittaja The Independent, liberaali kallellaan sanomalehti, ennen hänen nimittämistään vuonna 2000.

Mark Thompson, entinen pääjohtaja BBC, myönsi organisaatiota on puolueellinen "vasemmalle" menneisyydessä. Hän sanoi, "BBC liityin 30 vuotta sitten, oli, suuressa osassa ajankohtaisohjelmat, kannalta ihmisten henkilökohtaisten politiikkaan, jotka olivat melko laulu, massiivinen bias vasemmalle". Sitten hän lisäsi, "organisaatio ei kamppailevat sitten puolueettomasti. Nyt se on täysin eri sukupolven. On paljon vähemmän avoin kahtia keskuudessa nuoret toimittajat, jotka työskentelevät BBC."

Monet kommentaattorit ja akateemisen media valvoo sitä mieltä, että koska New Labour vuoden BBC News on tullut paljon oikealla laidalla, ja saamaton, unohtamatta tutkiva journalismi ja halukkaampi olla äänitorvena hallitukselle. Pro-Israel näkymät James Harding yhdessä hänen aktivoimistaan ​​uutisten keruuseen ei lupaa hyvää objektiivisuutta raportoinnissa arabien ja Israelin välisen konfliktin. BBC on tullut osa perustaminen, ja ei enää paikka mennä oikeudenmukaisen ja puolueettoman raportoinnin.

Intia

Vuonna 2008 BBC on arvostellut jotkut viittaamalla terroristeja jotka suorittivat marraskuussa 2008 Mumbain iskujen kuin "pyssymiehiä". Vastauksena tähän lisätään ennen kritiikkiä joidenkin Intian kommentoijat viittaa siihen, että BBC voi olla Indophobic puolueellisuudesta.

Hutton Kysely

BBC News oli keskellä yksi suurimmista poliittisten kiistojen viime vuosina. Kolme BBC News raportteja lainasi nimettömän lähteen että totesi Britannian hallitus oli koristeltu syyskuun Aineiston harhaanjohtavia liioittelua Irakin joukkotuhoaseista valmiuksia. Hallitus tuomitsi raportit ja syytti yhtiö köyhien journalismin.

Seuraavina viikkoina yhtiö seisoi raportin, sanomalla, että se oli luotettava lähde. Seuraava voimakas median spekulointia, David Kelly nimettiin lehdistössä lähteeksi Gilliganin tarina 9. heinäkuuta 2003. Kelly löydettiin kuolleena, itsemurhan, alalla lähellä kotiinsa varhain 18. heinäkuuta. Selvitys johti lordi Hutton oli ilmoitti Britannian hallitus seuraavana päivänä tutkimaan johtaneet olosuhteet Kellyn kuolemaan ja totesi, että "Dr. Kelly otti oman elämänsä."

Mietinnössään 28. tammikuuta 2004 Herra Hutton totesi, että Gilligan alkuperäinen syytös oli "perusteeton" ja BBC: n toimituksellinen ja prosesseja olivat "viallinen". Erityisesti se erityisenä ketjun hallinta, joka aiheutti BBC puolustaa sen tarina. BBC johtaja News, Richard Sambrook, todetaan raportissa, oli hyväksynyt Gilligan sana, että hänen tarinansa oli tarkka huolimatta hänen muistiinpanoja on epätäydellinen. Davies oli sitten kertoi BBC johtokunta että hän oli tyytyväinen tarina ja kertoi pääministerille, että tyydyttävä sisäinen tutkimus oli tapahtunut. Valtuusto, alla puheenjohtajan, Gavyn Davies, ohjausta, myöntänyt, että lisätutkimuksia hallituksen väitteet olivat tarpeettomia.

Koska kritiikkiä Hutton raportissa, Davies erosi julkaisupäivänä. BBC News edessään tärkeä testi, raportointi itse julkaisemalla raportin, mutta yhteisellä sopimuksella hallinnoidaan tämän "riippumattomasti, puolueettomasti ja rehellisesti". Daviesin eroaminen seurasi eron pääjohtaja Greg Dyke, seuraavana päivänä, ja eroaminen Gilligan 30. tammikuuta. Vaikka epäilemättä traumaattinen kokemus yhtiö, ICM kyselyn huhtikuussa 2003 osoitti, että se oli säilyttänyt asemansa parhaana ja luotetuin toimittaja uutisia.

Israelin ja palestiinalaisten konflikti

BBC on kohdannut syytöksiä järjestää sekä anti-Israel ja anti-Palestiina puolueellisuudesta.

Douglas Davis, Lontoon kirjeenvaihtaja Jerusalem Post, on kuvannut BBC: n kattavuus arabien ja Israelin konfliktin "säälimätön, yksiulotteinen kuvaan Israelin demoninen, rikollinen valtio ja israelilaisten kuin julma sortajia kantaa kaikki tunnusmerkit yhdenmukaistetut kampanja parjaus että tietoisesti tai ei, on vaikutusta delegitimising juutalaisvaltion ja pumppaus happea pimeä vanha Euroopan vihan uskaltanut puhua sen nimi viimeisen puolen vuosisadan aikana. ". Kuitenkin kaksi suurta riippumatonta tutkimusta, yksi suoritti Loughboroughin yliopiston ja muiden Glasgow yliopiston Media Group totesi, että Israelin näkökulmia annetaan suurempi kattavuus.

Arvostelijat BBC väittävät, että Balen raportti osoittaa systemaattista harhaa Israelia vastaan ​​otsikoihin ohjelmointi. Daily Mail ja Daily Telegraph kritisoi BBC viettää satoja tuhansia Britannian veronmaksajien puntaa estämästä raportti on julkistettu.

Jeremy Bowen, Lähi-idän toimittaja BBC World News, oli korostettu erityisesti bias BBC Trust, jossa todettiin, että hän rikkoi "BBC suuntaviivat tarkkuuteen ja puolueettomuutta."

Riippumaton paneeli nimittämä BBC Trust perustettiin vuonna 2006 tarkastelemaan puolueettomuutta BBC: n kattavuus Israelin ja Palestiinan välisen konfliktin. Paneelin arvion mukaan "lukuun ottamatta yksittäisiä raukeaa, oli vähän ehdottaa tahallinen tai systemaattista harhaa." Panee merkille "sitoumus olla oikeudenmukainen asianmukaista ja puolueetonta" ja ylistäen paljon BBC: n kattavuus riippumaton paneeli totesi "että BBC ulostulo ei johdonmukaisesti antamaan täydellisen ja kohtuullisesti huomioon konfliktin. Jollain tavalla kuva on epätäydellinen, ja mielessä harhaanjohtava. " Se toteaa, että "epäonnistuminen välittää riittävästi eroja Israelin ja Palestiinan kokemus, että toinen puoli on hallinnassa ja muiden elämää miehityksen alla".

Kirjallisesti FT, Philip Stephens, yksi panelistien, myöhemmin syytti BBC: n pääjohtaja Mark Thompson, vääristelyä paneelin johtopäätökset. Lisäksi hän opined "Minun mielessä on, että BBC uutisointi on myös menettänyt kerran Rautaista sitoutuminen objektiivisuuden ja välttämätön kunnioitusta demokraattista prosessia. Jos olen oikeassa, BBC, sekin on kadonnut". Mark Thompson julkaisi vastaväite FT seuraavana päivänä.

Kuvaus yhden BBC raportointi hautajaisiin Jasser Arafatin että hän oli jäänyt kyyneleet silmissä johti muihin kysymyksiin puolueettomuutta, erityisesti Martin Walker vieras lausunnon pala Times, joka poiminut ilmeisimmin Fayad Abu Shamala, BBC arabian Service kirjeenvaihtaja, joka kertoi Hamasin ralli 6. toukokuuta 2001, että Gazan alueella olivat "käyvät kampanja rinta rinnan yhdessä palestiinalaisten."

Walker väittää, että riippumaton tutkimus oli virheellinen kahdesta syystä. Ensinnäkin siksi, että ajanjakso, jota se toteutettiin ympäröi Israelin vetäytymistä Gazasta ja Ariel Sharonin aivohalvaus, jotka tuottivat enemmän myönteistä julkisuutta kuin tavallisesti. Lisäksi hän kirjoitti, kysely vain katseli BBC: n kotimaan kattavuus, ja ulkopuolelle lähtö BBC World Service ja BBC World.

Tom Gross syytti BBC ylistää Hamasin itsemurhaiskujen, ja tuomitsi sen politiikkaa joissa vieraita kuten Jenny Tonge ja Tom Paulin jotka ovat verranneet Israelin sotilaita natseja. Kirjallisesti BBC, Paulin sanoi Israelin sotilaat olisi "ammuttu", kuten Hitlerin SS, ja sanoi voivansa "ymmärtää, miten itsemurhapommittajia tuntuu." Mukaan Gross, Paulin ja Tonge edelleen kutsuttu kanta-asiakkaat, ja ne ovat yksi yleisimmistä tukijoita heidän yleisimmin-turvatarkastus taiteen ohjelmaa.

BBC kohtasi myös kritiikkiä ei tuuletus Disasters Emergency komitea tukea vetoomuksen palestiinalaisille, jotka kärsivät Gazassa aikana 22 päivän sotaa vuoden 2008 lopussa / vuoden 2009 alussa Useimmat muut suuret UK lähetystoiminnan teki ilman tämän valituksen, mutta kilpailija Sky News ei.

Brittiläinen toimittaja Julie Burchill on syyttänyt BBC luoda "pelon ilmapiiri" British juutalaisille yli sen "liiallinen kattavuus" Israelin verrattuna muihin kansakuntiin.

Yhteistyökumppanit

BBC ja ABC myös jakaa videon segmentteihin ja toimittajille tarpeen tuottamaan niiden newscasts. BBC osoittaa ABC World News Tonight David Muir Britanniassa.

Näkymä vieraiden valtioiden

BBC News Toimittajat ja lähetykset ovat nyt ja on aiemmin ollut kielletty useissa maissa ensisijaisesti raportointia, joka on ollut epäedullinen hallitsevan hallitus. Esimerkiksi, kirjeenvaihtajat kielsi entinen apartheid Etelä-Afrikassa. BBC kiellettiin Zimbabwen Mugaben kahdeksan vuotta terroristijärjestöksi, kunnes hän saa toimia uudelleen yli vuoden kuluttua 2008 vaaleja. BBC kiellettiin Burman jälkeen BBC: n kattavuus ja kommentaari hallituksen vastaisia ​​mielenosoituksia siellä syyskuussa 2007. kielto kumottiin 4 vuotta myöhemmin syyskuussa 2011. Muut tapaukset ovat olleet Uzbekistan, Kiina ja Pakistan. BBC online-uutisia sivuston Persian versio estetty Iranin Internet vuonna 2006. BBC News verkkosivuilla oli saatavilla Kiinassa uudelleen maaliskuussa 2008, mutta vuodesta lokakuu 2014 oli tukossa uudelleen.

Edellinen artikkeli Belles St Trinian n
Seuraava artikkeli Big Move